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2014年11月 1日 (土)

センタラ・ミラージュホテルのスタッフに感謝!/ Many Thanks to great hospitality of staff in Centara grand millage hotel in Pattaya

子供の学校の休日(運動会の振替)を利用して、パタヤのセンタラグランドミラージュホテルに滞在しました。このホテル、映画のロストワールドをイメージしたテーマパークのようなホテルで、大人の観光地のイメージの強いパタヤビーチの中では珍しく家族連れに人気のあるホテルです。普通の週末は部屋がとり難いので、振り替え休日の平日を狙って利用しました。平日だったので、比較的空いていて、部屋も最上階の一つ下の18階の眺めの良い広めの部屋にアップグレードしてもらい、ご機嫌の休暇を楽しんでいました・・・

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I took one night stay at Centara Grand Millage hotel in Pattaya on my son's school holiday but weekday. The hotel is popular for its facility like a swimming pool imaging famous movie “Lost world” and like a amusement theme park. So it is unique and popular for family guest in a adult oriented Pattaya beach. As it could be some difficulty to book good room with reasonable fare in weekend, I visited with my family in a week day. Therefore, the hotel was relatively few guests and our room was fortunately up-graded located just under top floor without surcharge. So, tt was a very good and pleasant vacation until...

次の日も、朝から、ジャングルの中を滑り降りるウォータースライダーなどを楽しもうと、早めに就寝したのですが・・・夜明け前に嘔吐に苦しむ子供の声に目が覚めました。どうやら、ホテルの外のシーフードレストランの夕食で食中毒になったようでした。
突然の嘔吐で床を汚してしまったため、電話をしてホテルのスタッフに来てもらうことに・・、直ぐにやって来てくれたスタッフは、早朝にもかかわらず嫌な顔一つせずに床を清掃してくれました。
それから私が子供を病院に連れて行きたいと彼に告げると、直ぐに部屋の電話から担当に連絡してくれて、折り返し電話がかかってくるからと一度部屋を出て行きました。
程なく電話が鳴り、ホテルが車を手配をしたのでパスポートを持ってロビーに来てくださいとの連絡が。我々が病院に行く準備をしていると、先ほどのスタッフが車椅子を持って戻ってきて来てくれました。
震える子供にタオルケットを掛け車椅子に乗せてロビー階に降りると、別のスタッフが待機をしていて、子供の容態を確認しながら玄関に待っていたシャトルバンに乗せてくれました。
病院に着くと、看護婦さんからセンタラミラージュのお客かと聞かれ、部屋番号も確認されたので、どうもホテルから連絡がいっていたようで、緊急入院の手続きも比較的スムーズにすることができました。

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We went to bed relatively early time for enjoying amusement facility such as water slider in a jungle forest from very early morning. And then, I waked up just before dawn by sound of vomiting of my son (my son might have been food poisoning).
Since his vomiting was suddenly, floor of the room was stained unfortunately. I called and asked a hotel staff to come and clean up our room even it was before dawn. In a few minutes a staff came to our room and he was very kindly to do his job properly without showing any inconvenient attitude. And I asked him their support to take my son to a hospital, and he called to someone and told me that a staff would call me back, and then once he went out from our room.
In a few minutes, telephone of my room rang and a staff told me that transportation was arranged and we could come down to the lobby floor and at same he reminded me to bring our passport to a hospital. While we were preparing to go to the hospital, the same staff who cleaned up our room came back again with a wheelchair.
We let shivering my son to sit on the wheel chair and went down to the lobby floor. When we got down to the lobby floor, another staff was waiting us and guided to a hotel shuttle van by hearing a symptom of son. When we arrived at emergency counter, a nurse asked me if we were guests of Centara Millage and confirmed my room number of the hotel, it could be happened since the hotel informed the hospital in advance. And then our registration was very smoothly.


子供の容態も安定し、入院手続きも済ませ、私だけ一度ホテルに戻り、チェックアウトをすることにしました。チェックアウト後の部屋の清掃のことも気になったので、チェックアウトの時に、レセプションの担当の人に、早朝のスタッフのサポートに謝意を述べるとともに、子供が入院したことなどを告げると、部屋のことは問題ないと言ってくれ、さらに子供の容態を心配しつつ、私と妻の病院までの車もまた準備してくれました。その際、周りのスタッフも皆、子供の容態が早く良くなるようにと親切に声をかけてくれました。

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After my son's condition became stable and finished registration of hospitalization, I went back to the hotel and checked out of the hotel. I was worried about a stained room after our checked out I explained that my son's condition and his hospitalization with my gratitude to hotel staffs who supported us for my son's emergency. All staffs including at the reception desk were very kind and said us no worried about stained room and arranged again our transportation to the hospital with very heartfelt attitude with considering my son's condition.

今回の件では、家族にとってほろ苦い思い出になってしまいましたが、こういう緊急時に、スタッフの人たちに適切にかつ暖かく対応して頂けたので、その意味では良い思い出にもなりました。
実は、このセンタラグランドミラージュホテル、事前に聞いていた情報では、ハード面は素晴らしいけど、スタッフのソフト面はそれほど評判は良くなっかのであまり期待してなかったのですが、こういう緊急時の対応はよく訓練されているように感じました。

This episode was a little bit bitter memory for our family but also good memory to touch very warm heart of Thai people for emergency time with very proper response. To tell the truth, I had been considering hardware of this hotel was very superior but hospitality of staff were not so expected with advanced information of consumers evaluation. However I was very satisfied with attitude of hotel staff for emergency situation and I am now full of feeling of thanks to staffs we met at the hotel.

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コメント

お子さんその後大丈夫だったのでしょうか?

こんな時にホテルのスタッフがしっかりしていて、本当に助かりますよね。 平時の時より緊急事態の対応でそのホテルの質がある意味わかるような気もします。

対応してくれたホテルのスタッフには心から感謝しますね。

投稿: omoromachi | 2014年11月 1日 (土) 22時58分

食中毒・・・苦しかったでしょうね!!!
ホテルの人たちの対応の良さで、
心が穏やかに子供の事だけ心配する事が
出来ましたね~。
タイに行ったらこのホテル・・
行ってみたいな~。

投稿: マーチャン | 2014年11月 2日 (日) 05時04分

omoromachiさん おはようございます。
おかげ様で、子供の入院は1日半ぐらいで退院することができ、今は元気に学校に行っています。
本当にこちらが困っている時に親切にしてもらえると心にしみます。そういう時に、普段からの訓練の成果が出るような気がします。
本当に、あの時のスタッフの顔が今も心に残っています。

投稿: Khaaw | 2014年11月 2日 (日) 05時20分

マーチャンさん おはようございます。
本当に、子供が苦しんでいる時に、そのこと以外のことにも心配しなければならないとなると、本当に辛いです。
そういう意味で、よいスタッフに巡り合えて本当にラッキーだったです。

投稿: Khaaw | 2014年11月 2日 (日) 05時23分

一流のホテルでとんでもないだハプニングでしたね。
ホテル側も信用にもかかわるから慌てたのではないでしょうか。
お子さまはもう元気になられたのでしょうか?

投稿: ぴえろ | 2014年11月 2日 (日) 05時50分

ぴえろさん こんにちは
確かにホテルのスタッフに食中毒のようだが、ホテルの外のレストランで夕食をとったと言ったら心なしかほっとしたような感じだったかもしれません。もし、ホテルのレストランで夕食を取っていたら、もっとホテルの対応が違ったかも・・・
おかげさまで、子供はもうすっかり元気になり、学校に通っています。

投稿: Khaaw | 2014年11月 3日 (月) 04時37分

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