マッカサン駅(エアポートリンク)/ Makkasan station on Airport link
空港とバンコク市内を結ぶエアポートリンクのマッカサン駅と地下鉄(MRT)のペチャブリー駅との連絡が悪くお勧めできないことを以前記事に書いたが、8月上旬に高架連絡橋が完成し、随分便利になった(多少歩かないといけないが)。この高架連絡橋の完成を記念してか、構内にはOTOP(タイ版一村一品運動)の臨時ブースやイベントも行われていて、随分と賑やかになった。マッカサン駅では、搭乗手続きや機内荷物のチェックイン(今はタイ航空だけで、まだ閑散としているが)もできるので、この駅を使う人が少しは増えそうな感じ。特に渋滞時にはエアポートリンクのメリットが大きいので利用客も少し増えるかも。ただ、最短距離ではなく、わざわざラチャダーピセーク通りをまたぐ連絡路にしたところがいかにもタイらしい(1番出口側ではなく、3番出口から連絡橋を作ったほうがずっと近いと思うのだけれど)。
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I wrote a article not recommending to use Makkasan station of Airport link since aconnection to subway (MRT) station (Phetchaburi station) was so bad. However, at the begging of August, a connecting pedestrian bridge has been completed and it became much more convenient than before, even though still we need to walk a little bit. When I visited recently the celebration event was operated with temporally OTOP (one village one product movement) shops and I was impressed by many people came to the station. Since we can make check-in for a flight with check-in baggage at the Makkasan station (at now only for Thai airways), the stationn could be much more popular, particularly for the traffic jam time.
But I cannot understand why the bridge is not the shortest way but over-ridging a wide Ratchada Phisek road. If a bridge had been made from exit No.3, it would be much shorter than actual bridge from exit No.1, I wonder.
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